Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Influencere sætter Liverpool til vægs

Af Morten Jørgensen
10.03.2025 Kl. 20:43

En stor flok influencere har i en god sags tjeneste stablet et kæmpe arrangement på benene, og det var der mange seere i. 

Weekendens velgørenhedskamp, som The Sidemen arrangerede, formåede at få otte millioner live-seere på YouTube. 

Det er det dobbelte af, hvad søndagens Carabao Cup-finale mellem Liverpool og Newcastles forventes at trække af seere i Storbritannien.

Rekorden for flest tv-seere i Storbritannien til en Carabao Cup-finale var i 2023, hvor Manchester United slog Newcastle. Dengang så 4,26 millioner briter med, skriver talkSPORT

På nuværende tidspunkt har velgørenhedskampen med de mange influencere fået mere end 16 millioner visninger på YoutTube. Højdepunkterne alene fra opgøret er set mere end fem millioner gange. 

Opgøret blev spillet på Wembley, hvor søndagens Carabao Cup-finale også skal spilles. Der var totalt udsolgt til kampen, hvor der var 90.000 tilskuere.

Det er også flere tilskuere end sidste års Carabao Cup-finale mellem Chelsea og Liverpool, hvor 88.868 personer var på plads. 

Læs også: Kun Jan Mølby er bedre end Mohamed Salah

Blandt de influencere, der spillede kampen, var KSI, Logan Paul og IShowSpeed. 

Kampen var også en stor succes rent økonomisk, for der blev samlet mere end 40 millioner kroner ind til tre velgørenhedsmål. Det var BBC’s Children in Need, Bright Side og M7 Education. 

Seneste nyt

Annonce
Annonce